Postavite sebi pitanje: Da li sam spreman za pothvat?
Biti poduzetnikom u svijetu wellnessa zahtjeva puno promišljanja i naravno poslovnih odluka koje se moraju temeljiti na realnim i ostvarivim planovima.
Dosadašnja iskustva u wellnessu su dobrodošla, osobito specijalizacija iz nekog wellness područja poput kozmetike, medicine, psihologije, kineziologije… Dodatna edukacija uvijek je dobrodošla, naročito ako su u pitanju wellness poslovna znanja, točnije, vrlo specifični wellness menadžment. Ključno je ipak da ste osoba koja voli svoj posao i svoje klijente, te pristupa ispravnim stavom da su vaši klijenti- vaši partneri.
Kako krenuti?
Ideja o wellness pothvatu dolazi obično iz prijašnjega ili sadašnjega vlastitog rada, iz hobija, kopiranja ideja drugih ljudi, s uvjerenjem da se to može napraviti bolje ili jeftinije, te prepoznavanja praznine na tržištu koju možete popuniti vlastitim proizvodom ili uslugom. Izradite temeljni koncept poslovanja i definirajte precizno program i ponudu budućeg wellness centra – wellness profil, uzimajući u obzir svoje jake strane. U dosadašnjim wellness konceptima dominiraju programi za ljepotu, rekreaciju i opuštanje, dok nažalost izostaju kvalitetne specijalizacije, poput medical, duhove, ili antiage, iako su na tržištu potražnje na visokoj ljestvici i svakako je za preporuku upravo ovakva vrsta orijentacije u budućnosti.
Wellness čine ljudi
U ovoj fazi odaberite i ime / brand Vašeg wellness projekta, kao i suradnike, jer wellness čine ljudi njihova znanja i vještine jednako i više od wellness sadržaja, opreme i produkata za rad.
Istražite tržište. Kome ponuditi vašu uslugu? O tome kako definirate svoju ciljanu skupinu ovisi i vrsta wellness programa i usluga koju ćete nuditi. Definirajte u kojoj gospodarskoj grani će djelovati, kako se pozicionirati na tržištu, proučite konkurenciju, te vaše prednosti ili jednom riječju – izradite marketinšku strategiju.
Dodatna edukacija uvijek je dobrodošla, naročito ako su u pitanju wellness poslovna znanja, točnije, vrlo specifični wellness menadžment.
Planirajte unaprijed
Izradite poslovni plan (ili investicijski projekt) kao dokument, ponajprije namijenjen vama, poduzetniku, ali i bankarima i poslovnim partnerima, u kojem opisujete zamisao o razvoju vaše ideje i to potkrepljujete vrlo konkretnim financijskim pokazateljima.
Isto tako, projektna rješenja, troškovnik, oprema i produkti za rad neka budu definirani prije nego odaberete arhitekta i izvođača radova. Projektni zadaci proizlaze dakle iz prve faze – poslovna ideja spa wellness profila.
Pažljivo i pametno opremite prostor
Arhitekti i specijalisti za dizajn interijera bi trebali oblikovati wellness prostor, tako da postane funkcionalan za provođenje wellness programa, paziti na kapacitet, troškove rada i održavanja. Vaš wellness prostor mora nuditi doživljaj ( dizajn, tema, lako promjenjiva, boja, miris, zvuk ). Važno je udovoljiti i zakonskim standardima kvalitete ( sadržaj, oprema, materijali, m2, higijena, tehničke karakteristike i atesti npr. profesionalna i kućna verzija saune, jacuzzija i sl.)
Trendovi, trendovi, trendovi!
Želite li uspjeti, kao i u svakom drugom biznisu, morate konstantno biti u toku s trendovima. Važno je znati da novije doba zahtjeva izraditi wellness prostor na temelju psihologije i ekologije. Plastika i umjetni materijali su “out”, kao i tematiziranje. Wellness prostor mora se bazirati na prirodnim materijalima u skladu s okruženjem. Elementi holizma od velike su važnosti u prostoru, a ugođaj se postiže i biranim bojama, svjetlom, mirisom i zvukom. Na cijeni je autohtonost, ali i različitost. Dobrodošli su detalji iz drugih kultura poput Ayurvede, dalekog istoka, i ostalih egzotičnih formi.
Trenirajte zaposlenike, birajte suradnike
Kod odabira produkata za rad uz svjetski brendiranu kozmetiku sve više se pojavljuje vlastita brand kozmetika izrađena od produkata na bazi ekologije i ljekovitih činitelja iz okruženja – dobavljači iz okruženja. U fazi poslovanja ne zaboravite dobro treniran menadžment, stručne kadrove i potrebu za cjeloživotnim učenjem i praćenjem trendova, te implementirajte i zadržite visoke standarde koje jamče kvalitetu. Kvaliteta znači dati svome klijentu više nego očekuje. Osim doživljaja klijenti sve više od wellnessa očekuju rezultate, stoga je medical wellness sve traženiji oblik wellness ponude, jer nudi početni pregled, coaching, mjerljive rezultate i vrhunske stručnjake iz područja zdravlja i medicine.
Autor: Jelica Popić
Share this Post