Na pragu wellness revolucije

Na pragu wellness revolucije

Teatar u sauni, spa samostani, neuroestetika, psihijatri nadohvat ruke i ‘low cost’ politika samo su neki od trendova koji će krojiti budućnost ove unosne industrije.

Korisnici wellnessa uskoro će u svojim omiljenim toplicama ispunjavati bojanke i učiti plesti, u sauni će gledati uzbudljive predstave, uživati u miru “tihih” restorana i dvorana za vježbanje te, po potrebi, moći zatražiti savjet i pomoć psihijatra. Sve će se to sve češće odvijati u zdravim zgradama s prirodnim prozračivanjem i osvjetljenjem, u kojima buja život zelenog bilja, pa i algi koje štede energiju. 

To su samo neka od rješenja koja je na tržište već počela uvoditi wellness revolucija, mijenjajući pomalo industriju koja godišnje u svijetu vrti oko 3,7 bilijuna dolara. Sve će se više pažnje posvećivati zdravoj arhitekturi, mentalnom wellnessu, duhovnosti, poticanju kreativnosti i svim drugim aktivnostima koje klijente potiču da se isključe iz svojih prebrzih životnih navika te približe svojoj vlastitoj prirodi. Ujedno, prvi put u povijesti, wellness se konačno želi spustiti među „obične ljude“, te napustiti dugogodišnje vjerovanje da se radi samo o privilegiji za bogataše u ograđenim klubovima. Nove trendove u wellnessu prošle je godine predstavilo  500-tinjak najistaknutijih predstavnika industrije iz pedesetak zemalja na Global Wellness Sumitu održanom u austrijskom Kitzbühelu. Novitete koji će industriji predstavljati velik izazov u godinama koje dolaze podijelili su u osam segmenata. Trendovi su zanimljivi investitorima u nove projekte, arhitektima i graditeljima, ali i svim aktivnim centrima za podizanje kvalitete života te ogromnom turističkom sektoru koji treba prilagoditi vlastitu ponudu. Saune tako više neće biti dosadne, znojenje od sad postaje grupno i spektakularno, zahvaljujući sve raširenijim i popularnijim Aufguss eventima, ili pak ogromnim amfiteatralnim saunama za desetke ljudi.

Saune Aufguss hit su u spa centrima diljem sjeverne i središnje Europe,a predstavljaju kombinaciju znojenja i kazališne predstave. Aufguss majstori posebno su educirani za začinjavanje sauna eteričnim uljima, teatralnim mahanjem aromatiziranim ručnicima ili pak razbijanjem gruda soli na užarenom kamenju, istodobno izvodeći scene iz različitih predstava ili filmova, od Shakespearea do Top Guna, dok ih promatra oznojena i goluždrava publika. Kupolaste saune čije se klupice spuštaju amfiteatralno ispred ogromnih staklenih stijena s pogledom na more ili kakvu drugu prirodnu ljepotu, druga su varijanta nove saune koja će biti sve više popularna, kaže struka. Wellness arhitektura konačno napušta svoju dugogodišnju opsesiju estetikom, koja je težila da šokira i zadivi, posvetivši u prošlosti vrlo malo pažnje na gradnju objekata koji će unaprijediti kvalitetu života korisnika ili stanovnika tih objekata. Od sad će se sve više pažnje posvećivati kvaliteti zraka u  zgradama, koja je često očajna, akustici, svjetlu, a lideri u arhitektonskoj revoluciji će biti hoteli i wellness centri.  Tišina je novi wellness proizvod, koji će se integrirati u mnoge aktivnosti, omogućujući ljudima da se odmore od buke svakodnevnog života opterećenog tehnologijama i komunikacijama.  Na tržištu su već brojni primjeri tihih spa centara, wellness “samostani”, njima će se pridružiti restorani, teretane, aerodromi… destinacije će ubuduće sve više promovirati umjetnost življenja među ljudima, pomažući im da ponovno nauče biti, umjesto samo činiti. Naglasak će sve više biti na tišini i prirodi, a prostor i tišina sve traženiji luksuz. Umjetnost i kreativnost zavladat će wellness centrima, kroz glazbu, ples ili likovno izražavanje.

To uključuje i bojanke za odrasle, ali i mnoge druge sadržaje, koncerte ozbiljne glazbe, tečajeve slikanja u hotelima. Naime, ne samo da su mnogi umjetnici svoja djela stvarali u spa centrima, već je medicinski dokazano da kreativno izražavanje ublažava stres, što vodi do mentalnog zdravlja. Jednako tako, stres ubija kreativnost, a upravo opuštanje u wellnessu, kroz masaže, termalne vode, potiču kreativnost. Wellness vraća ljepotu, istina je koja će se sve više promovirati, a tome se sve više okreće i bogata industrija ljepote koja ističe da ljepota dolazi iznutra. Neuroestetika je nova znanost koja istražuje složenu povezanost između ljudskog mozga i ljepote. Ponekad je dovoljno vidjeti učinak kakav na tijelo i ljepotu kože čine kombinacija uravnotežene prehrane, vježbanja, dovoljne količine sna, za početak. Vježbanje je samo po sebi učinkovito za uljepšavanje, jer smanjuje razinu hormona stresa kortizola, pospješuje lučenje kolagena, uljepšava kosu. Mentalni wellness je budućnost, meditacija će postati mainstream, kao i aplikacije za praćenje vašeg mentalnog stanja, a u wellness centrima će vas čekati neuroznanstvenici i psihijatri.

Naime, iako živimo u doba obilja, depresija, anksioznost, usamljenost, ovisnosti i samoubojstva rastu vrtoglavom brzinom. Svjetska zdravstvena organizacija predviđa da će do 2030. godine depresija biti najveći zdravstveni rizik čovječanstva, veći od pretilosti. Wellness se tu ubacuje svjestan da suvremena medicina ne promatra čitavu osobu, i ne uvažava emocije kao važan okidač za mnoge bolesti i stanja. Sudionici konferencije složili su se da upravo wellness industrija treba biti ta koja će ljude naučiti kako da ponovno žive i da uvedu disciplinu kad su u pitanju osnovne potrebe, te da se isključe od svijeta kad im je to potrebno. Wellness kao potpora oboljelima od raka postat će sve važniji segment industrije koja oboljelima može pomoći zadržati mentalnu stabilnost, ukloniti posljedice agresivnog liječenja, izvući ih iz stanja depresije koje se kod onkoloških bolesnika redovito javljaju. Procjena je da će nas 40 posto u nekom trenutku svog života oboljeti od neke vrste raka. Radi se o pacijentima koji često dobiju dobru medicinsku skrb, ali ne više od toga, iako je pomoć psihologa sve češće uključena u proces liječenja.

Oboljeli izbjegavaju wellness jer nisu sigurni hoće li im smetati, iako postoje brojne usluge koje im mogu pomoći, od vježbanja koje će im podići razinu endorfina, tretmana za kožu koji će je osvježiti nakon kemoterapije do trajne šminke koja može ublažiti posljedice gubitka dlaka na licu. Wellness samo za bogataše je prošlost. U svijetu u kojem je jaz između siromašnih i bogatih sve dublji, wellness industrija  koja se povezuje s bogati elitama mora mijenjati ploču. Slika bogataša koji putuju na egzotične otoke kako bi ih danima kremama mackali lokalci koji zarađuju smiješno malo, to mora postati prošlost, složili su se sudionici konferencije.  Podsjećaju kako je čitava industrija narasla upravo na novcu i s usponom srednje klase. Budućnost su stoga low cost spa centri, ali uz cijene koje jamče da će terapeut biti pošteno plaćen.

Teatar u sauni, spa samostani, neuroestetika, psihijatri nadohvat ruke i ‘low cost’ politika samo su neki od novih trendova koji će krojiti budućnost ove unosne industrije.Korisnici wellnessa uskoro će u svojim omiljenim toplicama ispunjavati bojanke i učiti plesti, u sauni će gledati uzbudljive predstave, uživati u miru “tihih” restorana i dvorana za vježbanje te, po potrebi, moći zatražiti savjet i pomoć psihijatra. Sve će se to sve češće odvijati u zdravim zgradama s prirodnim prozračivanjem i osvjetljenjem, u kojima buja život zelenog bilja, pa i algi koje štede energiju. 

Izvor: poslovni.hr

Share this Post