Poslovni plan wellness centra

Poslovni plan wellness centra

Vizija i misija wellness centra

Većina poduzetnika ili osnivača wellness centara, kozmetičkih salona, salona za masažu dolazi “iz struke”. Zaposlenici wellness centara se često odlučuju pokrenuti vlastiti posao jer znaju sve o svome poslu, i već ga godinama predano rade. Zamislite wellness terapeuta koji je odličan u svom poslu. Klijenti ga vole, svi ga hvale, hoće samo njega. Nije čudo što on vjeruje da je došlo vrijeme da više ne radi za druge već za samoga sebe. Na svoje buduće poduzeće gleda kao na mjesto na koje ide raditi bez da mu netko šefuje iznad glave.

Greška koju čine mnogi  poduzetnici-stručnjaci je kada ne shvate važnost učenja i razvoja menadžerskih znanja vještina,  već se oslanjaju na iskustvo i stručna znanja pružatelja usluge.

Uspjeh wellness poduzetničkog pothvata podjednako ovisi o stručnosti zaposlenika  pružatelja usluge kao i o stručnom vođenju kompletnog poslovanja obrta ili tvrtke.

Svatko tko osniva vlastito poduzeće mora se pripremiti na uloge poduzetnika i menadžera koje mora igrati u od samog početka poslovnog pothvata.  Uloga vlasnika “wellness terapeuta-operativca” je poželjna u prvoj fazi ili pri donošenju odluke za pokretanje tvrtke ili obrta. Poduzetnik početnik – operativac ne razmišlja o rastu –  on želi radno mjesto na kojem će raditi ono što želi, kada on to želi, slobodan od ograničenja koje donosi rad za drugoga”. Vlasnik – “wellness menadžer” je, naprotiv, vrlo praktičan – on planira.

Menadžer u nama traži red, rad i disciplinu, on rukovodi, kako bi sve bilo predvidivo i funkcioniralo onako kako treba.

Poduzetnik u nama vidi priliku i želi rast. On je taj koji ideje pretvara u priliku. On ima viziju i gleda u budućnost. To je kreativni dio nas. On se ne pita kako se to radi, on samo vidi konačni ishod – uspjeh.

Michael E. Gerber u svojoj knjizi “Legenda o poduzetništvu” navodi: “problem među te dvije uloge u jednoj osobi je u tome što svaka od ovih osobnosti hoće biti gazda, a niti jedna ne želi gazdu i stoga zajedno osnuju poduzeće da bi se riješile gazde, a tu počinje sukob”.

Misija je ono što jesmo, vizija je ono što želimo biti

Poduzetnik operativac pun volje i vjere u svoja stručna znanja i iskustvo pokreće wellness centar, a budućnost njegova pothvata ovisi o njegovim menadžerskim znanjima i vještinama i kako bi ostvario vizije poslovnog pothvata.

U opstanku i razvoju wellness centra ništa nije slučajno, sve je pomno isplanirano i organizira-no. Tada vlasnik i njegov tim znaju gdje su, kamo idu. Oni imaju jasnu viziju i strategiju kako tamo stići. Poslovanje je tada organizirano u sustave i politiku, koja je neophodna da bi sve bilo upravo onako kako je planirano.

Razlika između poduzetnika koji ne uspiju i onih koji uspiju je vizija. Kada pokrećete wellness tvrtku ili obrt dobro je definirati što  želite raditi i kamo želite stići.  Tako nastaje misija i vizija. Sjetite se da je misija ono što jesmo, vizija je ono što želimo biti

Započnite natuknicama koje zatim posložite u jasne i privlačne rečenice, čime ćete sebi razjasniti stvari za koje niste bili niti svjesni da nisu definirane do kraja, ili uvidjeti da vam nešto nedostaje.

Sve što ćete raditi unutar firme u budućnosti, od regrutiranja, obuke i odnosa sa zaposlenicima, preko cijele marketing strategije i aktivnosti, do komunikacije s kupcima i partnerima, mora biti u skladu s definiranom vizijom i misijom.

Primjer misije: Podržati zdrav način života lokalnih stanovnika i turista destinacije nudeći im  wellness usluge koje će zadovoljiti njihove želje i potrebe te nadmašiti njihova očekivanja.

Primjer vizije: Razvojem raznolikih, visokokvalitetnih i inovativnih programa postati prvi izbor – mjesto opuštanja, uljepšavanja i očuvanja holistički shvaćenog zdravlja kako lokalnom stanovništvu tako i turistima koji borave u turističkim objektima u okruženju bez wellness ponude.

Viziju i misiju wellness centra treba podijeliti sa svim zaposlenicima; ako ne znaju što, kako i zašto radite, neće moći svoj rad i ponašanje uskladiti s ciljevima firme niti dati kvalitetan doprinos njihovom ostvarenju .

Polazeći od vizije i misije, ciljevi wellness centra trebaju biti realni, jasni i ostvarivi, a neki od ciljeva su:

  • Kreiranje i ponuda raznolikih programa i ponude za bolje zdravlje, opuštanje i zdravu ljepotu
  • Dobaviti i koristiti proizvode prirodnog porijekla, od lokalnih dobavljača, većim dijelom iz organskog uzgoja za pružanje usluga kozmetičke njege, masaža i izradu prirodne kozmetike
  • Ponuditi primamljive cijene klijentima wellness centra
  • Osmisliti ambijent u kojemu se lakše opušta od svakodnevnog stresa i psihičkog napora
  • Osigurati dugoročnu profitabilnost wellness centra
  • Stvoriti preduvjete za visoke higijenske standarde, stalna poboljšanja, inovacije i mogućnost napretka
  • Stalno usavršavati, inspirirati i motivirati zaposlene.
  • Privući partnere pružatelje usluga (voditelje radionica izrade prirodne kozmetike, gostujuće terapeute, prodaju dodatka prehrani i sl.) koji će u određenom postotku plaćati distribuciju svojih usluga i proizvoda u wellness centru.

 

Zaključno: Poduzetnik koji je imao viziju nije sebi stvarao radno mjesto, već je stvarao uspješno poslovanje od samog početka. I ta vizija, odvažnost da preuzme rizik i sposobnost, da izađe iz svoje zone sigurnosti i ugode i krene u smjeru koji je zamislio, vodi ga do zrelog uspješnog poduzeća u sve rastućoj industriji zdravlja, ljepote i turizma.

Autorica: Jelica Popić,dr.med. – ravnateljica Učilišta Lovran

Share this Post