Međunarodne spa i wellness asocijacije upozoravaju da će budućnost wellnessa u klasičnom obliku biti neizvjesna.
Wellness kao dodana vrijednost hotelskoj usluzi je postala standard, tj. svaki novootvoreni hotel sa četiri i pet zvjezdica u ponudi ima wellness usluge. Nakon velikog procvata wellnessa tržište postaje prezasićeno, a tempo inovacija u području usluga se usporava. Sve je već viđeno i doživljeno i svuda se već može iskusiti svaka masaža i svaka sauna. Spomene li se i činjenica da ekonomska kriza potiče korisnike na racionalnu potrošnju, te da niskobudžetni centri utječu na pad cijena, opravdana je skepsa o budućnosti „klasičnog“ turističkog wellnessa.
Istraživanja i praćenje kretanja ponude i potražnje u svijetu turizma i zdravlja, koja su navedena u Akcijskom planu razvoja zdravstvenog turizma Hrvatske, wellnessu predviđaju dva pravca razvoja: holistički i medicinski wellness.
Svaki program započinje i završava sa početnim i završnim zdravstvenim ili liječničkim pregledom.
Holistički i Medicinski Wellness
Holističkim wellnessom se nazivaju programi i ponude turističkih i gradskih wellnessa koji imaju fokus na odmoru, opuštanju ili relaksaciji kroz masaže, kozmetičku njegu, kupanje, sauniranje, rekreaciju.
Medicinski wellness je kompleksniji zdravstveno-turistički proizvod koji se prije svega odnosi na ponudu programa ciljano usmjerenih na prevenciju nezaraznih oboljenja i ublažavanje posljedica kroničnih nezaraznih bolesti. Većinu kroničnih nezaraznih bolesti uzrokuje način života, prezaposlenost ili nezaposlenost, kriza identiteta točnije, rizična zdravstvena ponašanja i prekomjerni stres. Stoga se i nazivi medicinskih wellness programa vezuju za najčešće bolesti: srčane i krvožilne bolesti, bolesti organa za disanje, bolesti probavnih organa, preranu menopauzu, dijabetes tipa 2, pretilost, prerano starenje,…
Karakteristike medical wellness programa i ponude
Medical wellness podrazumijeva provedbu zdravstveno-preventivnih i terapeutskih programa i usluga koje nude i osiguravaju mjerljive rezultate. To znači da svaki program započinje i završava sa početnim i završnim zdravstvenim ili liječničkim pregledom.
Na početnom pregledu klijentu se optimizira vrsta i trajanje pojedinog tretmana, a na završnom pregledu se evaluiraju ishodi ili rezultati provedenih tretmana na zdravlje u cjelini.
Medical Wellness metode osim masaža, relaksacije u saunama i bazenima obavezno obuhvaćaju specijalizirane radionice osobnog razvoja (upravljanje emocijama, stresom, empatija, asertivnost,odnosi), vođenu rekreaciju, autogeni trening, progresivno mišićnu relaksaciju, radionice zdrave prehrane i osnovnu medicinsku kontrolu vitalnih funkcija organizma.
Ciljne skupine su najčešće pojedinci kojima takve usluge plaćaju tvrtke ili državne zdravstvene kase (Njemačka), dopunska zdravstvena osiguranja, ali i sami pojedinci osviješteni važnosti ulaganja vremena i novca u očuvanje i unaprjeđenje zdravlja tzv. LOHAS – Life style of Health and Sustainability potrošači, koji se fokusiraju na zdravlje i fitness, životnu sredinu, osobni razvoj, održiv način življenja i socijalnu pravdu.
Korisnici medicinskog wellnessa su zahtjevniji po pitanju kvalitete usluga, higijene i kvalificiranog osoblja, očekujući mjerljive rezultate i vrijednost za novac.
Autor: Jelica Popić
Share this Post