san

Kako san utječe na vašu ljepotu

Jedan od ključnih čimbenika koji utječu na zdraviji i mlađi izgleda kože je sigurno kvalitetan san. I dok nesanica ostavlja posljedice poput podočnjaka i  vidljivih nepravilnosti na koži, još više štete nastaje ispod površine, u vašem organizmu.

KAKO SAN UTJEČE NA VAŠU KOŽU?

Hormon rasta je aktivan na početku i u kasnijim fazama sna. Naime, hormon rasta pomaže stimulirati proizvodnju kožnih stanica, sintezu kolagena i smanjuje razgradnju proteina. Drugim riječima, to je val hormona rasta koji stimulira obnavljanje kože tijekom noći. Ti hormoni se oslobađaju samo za vrijeme dubokog sna, kada su tijelo i mozak u mogućnosti da se potpuno oporave od dnevnih aktivnosti.

NEKVALITETAN SAN UZROKUJE OSLOBAĐANJE HORMONA STRESA

Ako imate problema s nesanicom ili ne vodite računa o kvalitetnom snu, u vašem tijelu smanjiti će se razina oslobađanja hormona rasta te se počinje više oslobađati hormon stresa, tj.kortizol, koji narušava sintezu kolagena. Povećani rast hormona stresa može povećati upale i smanjiti sintezu kolagena, a posljedice su nepravilnosti na koži, bore i upale.

Osjetljiva koža može biti simptom nedostatka sna. Neispavanost utječe na prirodnu funkciju kože, što može dovesti do suhoće, iritacije i povećane osjetljivosti kože.

KORISNI SAVJETI ZA KVALITETNIJI SAN

  • Pokušajte spavati najmanje 7 sati po noći.
  • Neka vaš raspored spavanja bude kontinuiran – čak i vikendima.
  • Izbjegavajte kofein 4 do 6 sati prije spavanja.
  • Izbjegavajte alkohol i teške obroke prije spavanja – iako mnogi tvrde da čaša vina pomaže da se lakše zaspi, s alkoholom u organizmu nećete doći do dubokog sna.
  • Redovito vježbajte i vodite računa o zdravoj prehrani.

Autor: wellness.hr

Share this Post