Napisala: Jelica Popić,dr.med. ravnateljica Učilišta Lovran
Na samozapošljavanje ili na radno mjesto voditelja wellnessa i kozmetičkog salona, najčešće se odlučuju pojedinci s završenom školom za wellness zanimanja – wellness terapeuti, maseri, kozmetičari, fizioterapeuti., kineziolozi, treneri, pojedinci s završenom turističkom školom ili fakultetom. Iskustvo u radu, želja za napredovanjem u karijeri ili samostalnošću u radu je dobrodošla uz stručno usavršavanje menadžerskih znanja i vještina.
Menadžerska i poduzetnička znanja i vještine potrebne za pokretanje i vođenje wellness centra i kozmetičkog salona nisu misteriozni i rijetki talenti nekolicine ljudi – sve se može naučiti, poboljšati, poticati i uvježbati. To znači da svatko može postati poduzetnik i voditelj wellnessa i kozmetičkog salona. Potrebno je vrijeme, strpljenje, trud i želja. a gotovih rješenja koja jednostavno možete „preslikati“ pri pokretanju i vođenju wellnessa ili salona za ljepotu – nema.
Bilo da radite posao voditelja ili ste poduzetnik ili želite sve to postati upoznajte se s osobinama uspješnih poduzetnika i voditelja wellnessa i salona ljepote. Nadam se da ćete se prepoznati i lakše odlučiti o smjeru svoje karijere.
Osobine uspješnih poduzetnika i voditelja wellnessa i salona ljepote
Iako je uvriježeno mišljenje da poduzetnike i menadžere motivira isključivo novac, većinu ih pokreće odlučnost, kreativnost, snalažljivost, strast prema poslu, proizvodu ili usluzi. Neki ljudi, pak, žele postati poduzetnici kako ostvarili svoje ideje i bili sami svoji šefovi.
Iako, naravno, ni svaki uspješni poduzetnik ne posjeduje baš sve poduzetničke vještine i osobine,
Strast prema poslu
Ovo je jedna od najvažnijih osobina koju dijele svi poduzetnici, a najčešće proizlazi iz poduzetnikovog uvjerenja da će svojim poslovanjem pozitivno utjecati na svoju okolinu (interne i eksterne dionike). Osobe koje posjeduju strast prema poslu u potpunosti su predane osobe, no shvaćaju da strast sama po sebi nije dovoljna kako bi poslovni pothvat uspio.
Poslovne ideje postaju uspješne ako ideja predstavlja pravu poslovnu priliku i ako je strast koju poduzetnik osjeća prema svom poslovanju usklađena s njegovim vještinama.
Fokus na uslugu/kupca
Druga značajna karakteristika je fokus na uslugu/kupca. Poslovni pothvat može uspjeti ako usluga koju poduzetnik nudi na tržištu u potpunosti zadovoljava potrebe kupca, a fokusiranošću poduzetnik dokazuje da je uvažio stavove, sklonosti i potrebe svojih potencijalnih kupaca.
Kreativnost
Poduzetnici su inicijatori i kreatori novih vrijednosti. U tom procesu stvaranja neuspjesi su
Upornost,
Upornost
Upornost vodi i uspješnijoj provedbi ideje, a upravo je sposobnost pretvaranja ideje u poslovni
Iako svaka karakteristika za sebe ne jamči uspjeh, zajedno svakako povećavaju vjerojatnost stvaranja i održavanja uspješnog poslovnog pothvata. Uz posjedovanje navedenih karakteristika, uspješni su poduzetnici poznati i po „upravljanju vlastitim životom“ (lokus kontrole) potrebi za
Lokus kontrole
Lokus kontrole govori o načinu na koji osoba obrađuje događaje u svom životu. Ono predstavlja
Uspješne poduzetnike karakterizira interni lokus kontrole što znači da vjeruju u sebe i smatraju da su
Osobe s internim/unutarnjim lokusom kontrole svjesnije su vlastitih
Potreba za postignućem
Posjedovanje internog lokusa kontrole usko je povezano i s razvijenom potrebom za postignućem.
Uspješni poduzetnici nisu toliko motivirani statusom i moći koliko potrebom za postignućem
Poduzetnici s visokom potrebom za postignućem povećavaju
Upravljanje rizikom
Iako je uvriježeno mišljenje da uspješni poduzetnici odvažno preuzimaju rizik, važno je naglasiti
Postojanje rizika povećava poduzetnikovu kreativnost i omogućava
Liderstvo
Uspješni su poduzetnici i voditelji wellness centra i kozmetičkog salona spremni za rad u nesigurnim, stresnim i teškim uvjetima, ali se ne boje neuspjeha.
Oni su i učenici (spremni su na učenje i uče brže od drugih) i učitelji (imaju strpljenja za podučavanje drugih) te su spremni utjecati na ljude bez formalnog korištenja moći.
S obzirom na to da je poduzetnički tim ključan za uspjeh poduzetničkog pothvata, sposobnost vođenja drugih (liderstvo) također je značajna karakteristika uspješnog poduzetnika.
Motiviranjem i osnaživanjem drugih te snalaženjem u konfliktnim situacijama, poduzetnik potiče stvaranje dobrih, a ne konkurentskih odnosa u vlastitom timu, što je ključno za poboljšanje produktivnosti i ostvarivanje organizacijskih ciljeva.
Nadam se da će vam neke ideje i savjeti proistekli iz našeg iskustva edukacije poduzetnika i voditelja otvoriti pogled u svijet poduzetništva i vođenja wellnessa i salona ljepote.
Naša je misija educirati i ohrabriti pojedince na stjecanje menadžerskih i poduzetničkih znanja i vještina potrebnih za što uspješniji početak i razvoj profesionalne karijere.
Učilište Lovran je usko specijalizirana privatna škola u kojoj se možete educirati za wellness zanimanja Wellness menadžer, Wellness terapeut, Maser, Wellness manager, Kozmetički terapeut.
Share this Post