marketing coronavirus

Marketing usluga wellnessa i kozmetičkih salona za vrijeme korona epidemije – 1 dio

COVID-19 ili Corona virus je sve ljude, društvo, sve poduzetnika pa tako i vlasnike kozmetičkih salona, salona za masažu, wellnessa i fitnessa, suočio  s dosad neviđenim izazovom koji iz temelja mijenja način života ljudi ali i ugrožava opstanak naših obrta, tvrtki i radnih mjesta.

U ovoj situaciji koja je promjenila navike i ponašanje naših klijenata ono što možemo napraviti i što moramo napraviti da bi opstali je –  usmjeriti se na marketing naših usluga.

Velik dio nas poduzetnika u sektoru usluga nema previše iskustva u marketingu zbog čega se  možemo osjećati izgubljeno i nesigurno.

Iz tog razloga smo spremni podijeliti s Vama savjete naših stručnjaka predavača na programu stručnog usavršavanja za voditelje i vlasnike wellnessa i kozmetičkih salona.

U ovom članku možete pronaći brojne ideje, odgovore na Vaša pitanja na koje pomišljate u svezi marketinga i komunikacije s klijentima, kao i odgovore na pitanja na koja niste ni pomislili a trebali ste !

Uvijek postoji i druga strana medalje i svjetlo na kraju tunela ! Globalno gledano,  uslužni sektor  je nakon zadnje ekonomske krize koja nas je zatekla 2008 – 2011, bilježio porast usluga i prometa. Stabilizacija tržišta i porast primanja posljedično je utjecao na ležerniji životni stil u kojem su građani sebi priuštili više putovanja, usluga uljepšavanja, odmora i opuštanja… Danas ipak svjedočimo da naši klijenti koji su zbog zabrane rada naših salona morali otkazati svoje posjete, nisu time ugasili i svoju želju i potrebu za našim uslugama. Jedno je istraživanje pokazalo da 45% ispitanika govori o putovanjima, odmoru, opuštanju s velikom čežnjom. Općenito, ispitanici su na popisu aktivnosti koje će poduzeti odmah nakon što epidemija prođe, na drugo mjesto stavili odlazak na turističko putovanje i usluge salona za zdravlje, ljepotu, fitness, wellness.

Prisjetimo se da je i nakon prošlih epidemija  (SARS/H1N1) uslužno tržište doslovno procvjetalo. Stoga dobro je usmjeriti svoja razmišljanja da u ovoj negativnoj situaciji postoji i nešto pozitivno.

SAVJETI ZA KOMUNIKACIJU S KLIJENTIMA

Zadržite usmjerenost na Vaše klijente! U ovom trenutku više nego ikad potrebno je biti podrška svojim klijentima, dati im točne informacije, osluškivati potrebe korisnika i pristupati im na način koji je u skladu s  okolnostima u kojim su se naši klijenti zatekli.

Dajte im točne i pravodobne informacije ! Kako je zabranjen rad kozmetičkim salonima, wellnessima i fitnesima – obavijestite svoje klijente da ne radite do daljnjega objavom na web stranici i FB stranici i navedite im kojim putem vas mogu kontaktirati .

Budite im dostupni  i dajte podršku! U ovim trenucima nesigurnosti klijenti su posebno nesigurni i imat će više pitanja, te će se više upuštati u izravnu komunikaciju s Vama. Otvorite što više potencijalnih kanala za komunikaciju, odgovarajte brzo i u svakom trenutku budite spremni pomoći. Dijelite informacije od strane stručnjaka, uvodite usluge koje mogu biti od pomoći. Budite im podrška i savjetujte za kućnu njegu i rješavanje njihovih problema u svezi proizvoda i postupaka njege lica, tijela, celulita, depilacije, pedikure, manikure i kako održati psihofizičku kondiciju vježbama opuštanja, disanjem… Ljudi su izrazito društvena bića, stoga ne iznenađuje da samoizolacija uzrokuje strah, tjeskobu i mentalnu nelagodu. U novonastaloj situaciji, najveći izazov je pružanje osjećaja povezanosti bez fizičkog kontakta. Veći naglasak trenutno se stavlja na komunikaciju putem društvenih mreža i ostalih tehnologija, a ljudi su u ovom trenutku otvoreni za povezanost s drugima, ali i s brendovima. Pokažite solidarnost s klijentima, njegujte dobronamjernost, a posebno kod vjernih gostiju koje ponovo očekujete i koji vam se žele ponovo vratiti. Kada se ograničenja maknu klijenti će se prvo otputiti tamo gdje su dobrodošli, tj. tamo gdje je u trenutnoj situaciji pokazana empatija. Ostanite u kontaktu sa svojim klijentima!

Slušajte svoje klijente ! Potrebe korisnika znatno su se promijenile, a u kojem smjeru najbolje će vam reći sami korisnici. Postavljate im pitanja, anketirajte ! Pratite komentare na društvenim mrežama i peticije koje se pokreću, otvarajte i odgovarajte na mailove i poruke koje dobijete i ostanite u korak s potrebama klijenata.

Rezervacija usluga – unaprijed ! Predložite klijentima da se upišu ili rezerviraju usluge unaprijed – telefonom, mailom ili nabavite on-line program za rezervaciju usluga. Naime kada se započne s radom očekujemo da će zbog želje i potrebe klijenata doći do liste čekanja na uslugu duže nego su naši klijenti navikli.  Na listu rezervacija napišite prvi dan rada, drugi, treći…..bez datuma, ali s mogućim brojem usluga – to  omogućuje bolje upravljanje raspoloživim kapacitetima. Kada se dopusti rad salonima i wellnessima upišite datume umjesto „dana“ i javite svojim klijentima datum i vrijeme usluge.

Autor. Jelica Popić, ravnateljica Učilišta Lovran – medical wellness akademije

Share this Post