Marketing prožima i obuhvaća čitav wellness koncept: kakvu wellness filozofiju kreiramo, koje sadržaje u sklopu te filozofije imamo, kakvo je uređenje wellnessa, kakve klijente imamo i želimo pridobiti za naš wellness, kako im pristupamo i kako se s njima ophodimo.
Marketinška strategija wellnessa je sveobuhvatna slika („the big picture“) koju moramo sagledati kako bismo kreirali proizvod/uslugu za odabrana ciljna tržišta te kako komunicirati i doći do tih ciljnih tržišta.
Važno je naglasiti da je danas marketing – što, kako, gdje i kome prodajemo? – dolazi na početku procesa, uz izradu poslovnog plana wellnessa, a ne na kraju. To znači da, u primjeru jednog wellness centra, trebamo osmisliti proizvod za potencijalne kupce i imati u vidu naše potrošače prije nego li im se obratimo s našim programom i nastojimo ih pridobiti za naš proizvod.
Pozicioniranje našeg proizvoda, pronalaženje i identificiranje naših klijenata i ciljnih tržišta, izrada strategije za targetiranje (dolaženje do naših) tržišta i kupaca su ono što izrađujemo u marketinškoj strategiji.
Marketing je, u poslovnom smislu sve što jesmo, kako radimo i u konačnici kakav poslovni rezultat imamo.
Razvoj wellness proizvoda
Wellness nije samo filozofija življenja već izraz koji se koristi za naziv skupa usluga i proizvoda čijom se konzumacijom postiže dobro zdravlje “duše i tijela“ i osjećaj zadovoljstva životom. Wellness proizvod obuhvaća usluge masaža, kozmetičke njege, programe kupanja i sauniranja, rekreaciju, zdravu prehranu, radionice osobnog rasta i razvoja, alternativnu medicinu
Uspješan razvoj wellness proizvoda ovisi o brojnim faktorima među kojima su cjelovita i raznolika paleta usluga za unaprjeđenje zdravlja „duše i tijela“, efikasna organizacija rada, upravljanje materijalnim i financijskim resursima i efikasan marketing.
Globalno tržište wellnessa postalo je jedno od najbrže rastućih i najotpornijih djelatnosti u svjetskoj ekonomiji. Unazad nekoliko godina, pa sve do danas, tržište wellness industrije zahvaća sve više svojih sljedbenika čiji broj se mjeri u milijunima. Wellness se danas opisuje kao engl. „the new black“ odnosno nešto što je najveći trend u svijetu. Stanovništvo ove planete svjedok je fenomena gdje zdravlje polako ulazi u sve aspekte života i iskustva potrošača. Rastom wellness tržišta prisvaja se svijest brige o zdravlju ili konzumerizacija zdravlja odnosno stav prema kojem sreća nekog pojedinca ovisi o korištenju usluga wellness tržišta. .
Prateći ovaj globalni trend, korisnik wellnessa će uvijek rado izdvojiti vrijeme i novac i zadovoljiti svoju potrebu za zdravim načinom života, a koji uključuje holistički pristup spajajući um, duh i tijelo i čineći osobu cjelovitom i zadovoljnom.
O prihodima u ukupnoj wellness industriji i pojedinim wellness proizvodima govori istraživanje u publikaciji: „Global Wellness Economy 2015“.
Na slici je prikazano deset niša koje su analizirali stručnjaci i došli do rezultata da se najbrži rast dogodio u segmentu preventivne i osobne medicine koji je porastao za čak 23,5% i ostvario promet od 534 mlrd. američkih dolara. U zadnjih nekoliko godina wellness ekonomija nezaustavljivo je rasla unatoč padu gospodarstva i geopolitičkim trzavicama. Ti trendovi i dalje će rasti zahvaljujući sljedećim faktorima: globalni rast srednje klase, starenja stanovništva, epidemije kroničnih bolesti i stresa, te visokim troškovima u medicini, ali i porastu razine edukacije i osviještenosti u populaciji.
Istražujte wellness trendove
Potražnja za sobom povlači ponudu, a na koji način je bolje realizirati ova iskušenja nego izradom kvalitetnog poslovnog i marketing plana wellness centra. Poduzetništvo koje poprima faktore holizma i wellnessa globalno je vrlo tražen trend kojim se pobuđuje svijest među potrošačima, a kojima to postaje stil života. Wellness tržište sve više raste, iz godine u godinu je zahtjevnije, stoga je nužno pratiti njegove elemente poput ponude i potražnje.
Istraživanjem tržišta i dobivanje informacija o trendovima, te praćenje samih trendova, mogu Vam pomoći pri izradi ponude Vašeg wellnessa – koja će potaknuti potražnju. Trendovi su smjer, pravac razvoja neke pojave u vremenu, u odnosu na nešto.
U nastavku su navedeni najnoviji trendovi koji su predviđeni na wellness konferencijama širom svijeta, poput nedavno održane wellness konferencije u austrijskom Kitzbühelu (2017).
- Korporativni wellness – Globalno, ova vrsta Wellnessa, procijenjena je na 40 milijardi dolara uz jak potencijal rasta. Kompanije sve više ulažu i potiču zaposlene da čuvaju i unaprijede svoje zdravlje i uklone posljedice stresa na radnom mjestu. Zdravlje zaposlenika pomaže kompanijama da rastu i budu efikasnije. Saznajte stoga koje tvrtke ulažu u zdravlje svojih djelatnika – i kreirajte usluge prilagođene njihovim potrebama
- Wellness godišnji odmor – Klasični godišnji odmor počeo se mijenjati i sada se na rasporedu, osim uživanja u suncu i bezbrižnosti, nalaze različiti wellness tretmani koji vam obećavaju odmoreno tijelo i um nakon i povratak svakodnevnom životu kao bolja verzija sebe. Hoteli, kao i privatni turistički iznajmljivači su se već počeli prilagođavati ovom trendu i od nedavno u njihovoj ponudi možete naći ne samo suvremeno opremljene wellness centre, fitnesse, već i prilagođeni jelovnik, organske madrace i slične novitete koji su privlačni ljudima koji žive wellness životni stil. I wellnessi izvan hotela mogu ponuditi usluge turistima u destinaciji – u objektima koji nemaju wellness ili turistima smještenim u privatnom smještaju.
- Wellness retreat – Radi se o programima koje se odmiču od klasične wellness ponude masaža, sauna, kupanja u holističko i transformacijsko iskustvo je koje pojedinci žele doživjeti u wellnessu. Wellness retreat programi nude ljudima „utočišta“ u kojima uče i stječu znanja, vještine i navike psihofizičkog opuštanja, zdrave prehrane, tjelesnog vježbanja, izrade prirodne kozmetike , kreativnog izražavanja uz glazbu, slikanje, pisanje – koje će u svakodnevnom životu samostalno i redovno prakticirati.
- Mentalni wellness – mindfulness je budućnost, meditacija će postati mainstream, kao i aplikacije za praćenje vašeg mentalnog stanja. Stoga angažirajte za rad u wellnessu ili kao vanjske suradnike psihoterapeute, coacheve, voditelje yoge, autogenog treninga, meditacije.
- Wellness rehabilitacija – Wellness kao potpora oboljelima od kroničnih bolesti i raka postat će sve važniji segment industrije koja oboljelima može pomoći zadržati mentalnu stabilnost, ukloniti posljedice agresivnog liječenja, izvući ih iz stanja depresije koja prati bolest. Procjena je da će nas 40 posto u nekom trenutku svog života oboljeti od neke vrste raka. Radi se o pacijentima koji često dobiju dobru medicinsku skrb, ali ne više od toga, iako je pomoć psihologa sve češće uključena u proces liječenja. Oboljeli izbjegavaju wellness jer nisu sigurni hoće li im smetati, iako postoje brojne usluge koje im mogu pomoći, od vježbanja koje će im podići razinu endorfina. Kineska i Ajurvedska medicina, Yoga, vježbe disanja i meditacije,ljekoviti biljni pripravci pomažu liječenju posljedica bolesti, bržem i lakšem ozdravljenju. Tretmani za kožu će je osvježiti nakon kemoterapije do trajne šminke koja može ublažiti posljedice gubitka dlaka na licu.
- Wellness za sve – Wellness samo za bogataše je prošlost. U svijetu u kojem je jaz između siromašnih i bogatih sve dublji, wellness industrija koja se povezuje s bogatim elitama postaje prošlost. Budućnost su stoga low cost wellness Stoga se možete odlučiti formirati cijene i prilagoditi svoju ponudu pojedincima niže kupovne moći.
Važnost istraživanja trendova u wellnessu leži u tome što oni pružaju informaciju o kretanjima na tržištu wellness ponude i potražnje, te se na temelju tih informacija možete prilagoditi potražnji i kreirati ponudu wellnessa još u fazi izrade poslovnog plana wellness centra.
Autor: Jelica Popić,dr.med., ravnateljica Učilišta Lovran
Share this Post