Piriformis sindrom

Liječenje sindroma piriformis

 

Gotovo svaki pristup liječenja sindroma piriformis uključuje pažljivo i postupno istezanje mišića piriformis.

Vježbe istezanja

Vježbe za istezanje piriformisa, mišića stražnje lože i ekstenzora kuka pomažu u smanjenju bolnih simptoma duž zahvaćenog živca i vraćanju opsega pokreta.

Postoji nekoliko načina za istezanje piriformisa, a neki od njih su:

  • Lezite na leđa sa savijenim koljenima i stopalima položenim na podlogu. Povucite desno koljeno na prsa, uhvatite koljeno lijevom rukom, povlačite ga prema lijevom ramenu i zadržite položaj. Ponovite sa suprotnom stranom.
  • Lezite na leđa sa savijenim koljenima i stopalima položenim na podlogu. Postavite desno stopalo na koljeno lijeve noge. Povucite lijevo bedro prema prsima i zadržite položaj. Ponovite sa suprotnom stranom.
  • U početku položaj zadržite 5 sekundi te produžavajte do 30 sekundi, ponovite 3 puta dnevno.

Istezanje mišića stražnje lože je važno kako bi se uklonila bol. Postoji nekoliko načina istezanja:

  • Postavite dvije stolice jednu nasuprot drugoj. Sjednite na stolicu te stavite petu jedne noge na drugu stolicu. Nagnite se prema naprijed savijanjem u kukovima dok ne osjetite blago istezanje duž stražnje strane natkoljenice te zadržite položaj.
  • Lezite na leđa sa ispruženima nogama. Podignite ispruženu nogu uz pomoć ručnika ili elastične trake koju ste stavili oko stopala dok ne osjetite blago istezanje sa stražnje strane natkoljenice i zadržite položaj.
  • Pokušajte svaki položaj zadržati 30 sekundi i ponovite 3 puta dnevno.

Fizikalna terapija

Uz osnovne vježbe istezanja, sveobuhvatna fizikalna terapija i program vježbanja se radi za svakog pacijenta individualno. Važno je provoditi i vježbe za povećanje opsega pokreta kako bi se poboljšalo istezanje mišića i smanjio spazam. Duboka vezivno tkivna masaža od strane fizioterapeuta ili drugog kvalificiranog stručnjaka poboljšava zacjeljivanje povećanjem protoka krvi u tom području i smanjuje mišićni spazam.

Korištenje hladnih obloga pomaže u smanjenju bola. U akutnoj fazi stavljati hladne obloge na bolno područje 20 minuta, po potrebi svaka 2 – 4 sata. Kod nekih osoba toplina bolje djeluje od hladnoće te se mogu koristiti i topli oblozi na bolnom području 20-ak minuta.

Primjena elektroterapije koristeći TENS ili interferentne struje može pomoći u blokiranju bola i smanjenju spazma.

Autor: Jelena Skočić, bacc. fizioterapije, Wellness terapeutkinja, trenerica i predavačica Wellness Akademije

Share this Post