Kod prijava za posao kandidati često navode komunikacijske vještine kao svoju prednost no nerijetko vrlo malo njih ima dublji i kompletniji uvid u to što bi one značile. Pričljivost ili brbljivost miješa se s istinskim znanjima i vještinama u komunikaciji, čak i sama definicija komunikacije mnogima je strana. Biti vješt u komunikaciji mnogi misle da je nešto oko čega se nema puno za reći no činjenica je da dobar i vrstan poznavatelj komunikacije mnogo lakše ostvaruje željeno u poslu i bez puno muke obara gosta ili klijenta s nogu.
Baza kvalitetne komunikacije
Pa krenimo s onim što bazično utječe na kvalitetu naše komunikacije, a to su raspoloženja.
Kako se osjećamo i u kojem smo raspoloženju prva je stavka koja određuje to kako će nas druga strana percipirati. Kada osjećamo anksioznost, stres, nervozu, nesigurnost ili slična nepoželjna stanja teško možemo usmjeriti fokus i interes na drugu osobu. Koliko god na van pokušali ublažiti ono što se dešava u nama, teško da to neće utjecati na našu komunikaciju i doživljaj druge osobe o nama. Stoga je izuzetno bitno u svakom poslu ovladati stresnim stanjima, dobro organizirati poslovanje kako bi do stresnih situacija čim manje dolazilo,a i onda kada dođe do njih znati upravljati svojim raspoloženjima odnosno i tada se pomaknuti u adekvatno raspoloženje. Danas postoje razne tehnike kojima osoba može ovladati kako bi to postigla i idući puta kada negdje navedete da imate dobre komunikacijske vještine zapitajte se dali znate i jednu od njih i dali ste razvili tu sposobnost.
Osim vašeg raspoloženja u komunikaciji je bitno i raspoloženje vašeg sugovornika. Ne možemo isto pristupiti veseloj, razigranoj i pričljivoj osobi kao i tužnoj, povučenoj ili pak ljutoj osobi. Znati se prilagoditi situaciji, procijeniti u kojem se raspoloženju nalazi druga osoba i prilagoditi tomu komunikaciju, te uz to postići da drugu osobu pomaknete u poželjno raspoloženje prava je virtuoznost u komunikaciji.
Prvi uvjet koji je potreban da bi mogli utjecati na drugu osobu i njezin doživljaj vas je taj da imate čisti fokus na nju. Ako osobi odnosno klijentu iskažete iskreni interes za njega, teško da će osoba ostati ravnodušna i da neće to osjetiti. Činjenica je da vrlo mali broj ljudi uistinu daje pozornost, većinom ju traže. Kada ovladate time da u svakoj osobi možete pronaći nešto interesantno postat ćete magnet za svoje klijente.
Način poslovanja
U mnogim poduzećima pa tako nažalost i u wellness businessu poslovanje je često svedeno na čiste brojke i profit na kraju mjeseca ili godine. Financijska strana svakog poslovanja svakako je vrlo bitna no nikako ne bi smjela biti jedini ili glavni motivator vlasnika i zaposlenika prema svojim klijentima. Wellness business je sam po sebi specifičan jer je namijenjen relaksaciji, održavanju i unapređenju zdravlja, te usvajanju zdravih životnih navika. No nerijetko baš na tim mjestima nailazimo na zaposlenike koji su u stresu, koji “odrađuju” kako komunikaciju tako i tretmane s klijentom. Ako poslovanje želimo dovesti na neku novu razinu i kako je u naslovu spomenuto oboriti klijenta s nogu takav način poslovanja potrebno je mijenjati.
Posvetite se svom klijentu
Kako bi klijentu dali do znanja da vam je uistinu stalo to možete pokazati na razne načine. Često su to i sitne stvari kojima možete drugoj osobi dati osjećaj važnosti pa evo nekoliko takvih primjera. Raspitajte se o svojim klijentima, o njihovom kraju, njihovim interesima. Ako ne pričate njihov jezik, naučite bar nekoliko riječi. Budite spremni pomoći im u nezgodnim situacijama, pa tako imajte u svom imeniku broj dežurnog stomatologa, liječnika ili pak mehaničara. Budite točni i poštujte vrijeme svojeg klijenta, te se držite dogovora i obećanja koje ste dali. Zapamtite informacije koje vam je klijent rekao o sebi ili ih zapišite ako je riječ o čestom gostu. Pitajte klijenta za mišljenje o vašoj usluzi i dajte mu prostora da izrazi i savjet ili preporuku kako ju dodatno unaprijediti. Budite kreativni, jer bezbroj je mogućnosti kako nekome dati osjećaj da vam je važan…a to je ipak ono što je najbitnije kako bi nekoga oborili s nogu.
Autor: Helena Vretenar, mag. oec.
Diplomirani magistar ekonomije i wellness menadžer. Savjetnik u turizmu i privatni iznajmljivač apartmana, koja se uz ljubav prema poduzetništvu, turizmu i wellnessu dodatno dugogodišnje educira u području razvoja ljudskih potencijala i osobnom razvoju.
Share this Post