U današnje vrijeme široke i raznovrsne ponude, gdje gotovo svakodnevno niču novi proizvodi ili usluge odnosno obrti i poduzeća koja se bave istom ili sličnom djelatnošću kao što je vaša, održati konkurentnost i profitabilnost te pridobiti interes klijenata ili kupaca postaje pravi majstorski pothvat.
Zlatno pravilo koje vam uvijek može u tome pomoći su diversifikacija od većine i kvaliteta. Zvuči jednostavno? U principu i jest, ali uz puno truda i polaganja pažnje na bitne detalje.
Definicija kvalitete ima više ali nedvojbeno se većinom sve svode na zadovoljenje potreba korisnika. U potpunosti zadovoljiti korisnika tako postaje glavni zadatak poslovanja jednog wellness businessa. Da bi to postigli potrebno je ostvariti osnovne preduvjete, pa krenimo redom..
Ugodan vizualni izgled i uređenost wellness prostora- Prostor mora biti ugodan i privlačan, dobrog i funkcionalnog rasporeda ugodnih mirisa, zvukova i tonova boja. Treba odavati dojam dobrodošlice i s manjim detaljima poput zdjele pune voća, svježim napitkom, čajevima, domaćim “zdravim” keksima. Lagano led osvjetljenje i svijeće dodatno mogu začiniti prostor opuštajućom atmosferom. Higijena i urednost prostora mora biti visoko na ljestvici prioriteta. To kreće već od samih radova pri izvođenju wellnessa. Primjerice vrlo je teško održavati higijenu kupaonice ako je korišten silikon na rubovima tuš kabine ili umivaonika. Inzistiranje na mozaiku u wellnessu često dovede do problema nakupljanja gljivica zbog velikog broja fuga, takve i slične situacije moguće je spriječiti pri samom planiranju i izvođenju radova. Polomljene i nepopravljene stvari poput prekidača, vrata tuš kabine, ormarića, sušila za kosu ili slično također ostavljaju dojam nebrige, te ih je bitno promptno ukloniti.
Zadovoljno osoblje = ljubazno osoblje- Vrlo je teško imati opuštenu i vedru atmosferu uz sav vizualni dojam i uređenost wellnessa ukoliko nemamo ljubazno i pristupačno osoblje. Tu bitnu ulogu odigrava između ostalog dobar i educiran menadžment wellnessa koji ima zadatak poslagivanja sustava koji je poželjan i adekvatan kako za zaposlenike wellnessa tako i za svakog klijenta, a kompatibilan je sa željama i ciljevima samog poslovnog objekta. Ako imamo zaposlenika koji posluje u stresu, s neadekvatnim primanjima prema količini odgovornosti i poslu, ili s adekvatnim primanjima ali prekrcanom i loše organiziranom satnicom, ili s lošom komunikacijom između zaposlenika, često tada nećemo moći utjecati na nepoželjan dojam koji će takav radnik direktno ili indirektno iskazivati prema klijentu. Osim toga teško ćemo zadržati kvalitetnog radnika, a dolazit će i do dodatnih komplikacija u uhođenju novih radnika u posao. Kvalitetan menadžment ima sposobnost prepoznavanja zadovoljstva svog osoblja, njihove strukture i funkcioniranja, te poznaje motivacijske i ostale komunikacijske alate kako bi izvukao maksimum od svog tima.
Edukacija- S obzirom na brzinu izlaska noviteta na tržište, nemoguće je održati razinu izvrsnosti i profesionalnosti u poslu ukoliko se ne ulaže u kontinuiranu edukaciju. Zaposlenike treba educirati o novostima na tržištu, omogućiti im pohađanje tečajeva ili doškolovanja, te ako imamo kvalitetnog zaposlenika koji uistinu uživa ono što radi i sam će pokazati zanimanje za dodatnim znanjima vezanim uz njegovu struku. Kako u wellnessu tako i u drugim strukama pozornost treba obratiti na edukaciju usmjerenu na poznavanje komunikacijskih procesa i komunikacijskih vještina koje su od velike važnosti za odnos s klijentima, međusoban odnos između zaposlenika i posebice za menadžment poduzeća.
Uvođenje noviteta- Kako bi zadržali interes postojećih klijenata ali i privukli nove važno je biti u toku i educirati se, a nakon toga probrati ono što je u skladu s našim djelokrugom poslovanja i mogućnostima. Ako prostorne i financijske mogućnosti nisu velike, osvježiti poslovanje može se i sa “sitnim novitetima”, detaljima kod uređenja prostora primjerice novi dekor, zavjese ili boja zidova, nove akcije ili simpatični pokloni klijentima. Noviteti u klijentima bude zanimanje i daju osjećaj da se netko trudi oko njih.
Marketing- Da bi netko znao da poslujemo profesionalno i kvalitetno prvo treba znati da postojimo. Da ne ulazimo u sve mogućnosti marketinških kanala, načina oglašavanja, brandiranja i ostalih funkcija marketinga važno je znati da i u poslovanju vrijedi stara narodna poslovica “Za dobrim konjem prašina se diže”. Stoga svojom izvršnošću i kvalitetom dignite čim više prašine i rezultat ne može izostati.
Autor: Helena Vretenar, mag. oec.
Diplomirani magistar ekonomije i wellness menadžer.
Foto by: belmontcountyhealth.com/dailymail.co.uk
Budite spremni na nove izazove – obrazujte se, mi ćemo vam pomoći da steknite prednosti i da ostanete konkurentni na tržištu.
Privatna škola za medicinska i wellness zanimanja – Učilište Lovran
Podijeli članak s prijateljima