stres kod djeteta

Kako spriječiti ili ublažiti stres kod djeteta?

Većina odraslih ne pomišlja da i djeca mogu imati posljedice prekomjernog stresa. Iako bi trebala živjeti sretno i bezbrižno djeca su  često izložena stresu kao i odrasli.

Posljedice prekomjernog stresa kod djece mogu imati loš utjecaj na njihov razvoj I dobrobit. Iako se djeca ne bave biznisom mnogo je stresora koji mogu narušiti njihovu njihovu sliku o sebi i percepciju svijeta oko sebe. Djeca mogu doživjeti stres dolaskom novog člana obitelji, odvajanjem od roditelja, prepterećenjem školskim obavezama.

Simptomi stresa kod djece su razdražljivost, promjene raspoloženja, plač, nedostatak interesa, nesanica, često noćno buđenje i promjene u prehrambenim navikama

Što možemo učiniti?

Razgovarajte s djetetom – Svakodnevni razgovor s svojim djetetom o tome kako je provelo dan, o teškoćama tokom dana. Pitajte i što je lijepo doživjelo ?  Pitajte kako se osjeća? Kako je riješio sličan problem ?  Pokušajte ne koristiti riječ “zašto”.

Ne govorite im o financijskim problemima ili problemima u partnerstvu – Naravno, oni moraju poštovati stvari i novac, ali nećemo postići ništa dobro ako ih opteretimo  financijskim ili ljubavnim problemima. Za djecu, dom je mjesto gdje su sigurni i poželjni.

Disanje – Kada primijetimo da dijete intenzivno pati od simptoma stresa, najprije ga pokušavamo smiriti. Sporo i duboko disanje svakako je prvi korak.

Učinkovita vježba disanja za djecu od 3 do 7 godina:

Neka dijete leže na leđima.  Mirnim i sporim glasom kažite mu da:

  • Zatvari oči i stavi ruke na trbuh.
  • Drži usta zatvorena.
  • Diši polako kroz nos.
  • Trebalo bi brojati do 8 dok udiše.
  • Nakon udaha zadrži dah 2 sekunde a potom polako i dugooo izdahnuti kroz usta i nos

Sportske aktivnosti – Igranje košarke, nogometa, trčanja, biciklizma, plivanja … to su samo neke od aktivnosti koje radikalno smanjuju stres. Istraživanja su pokazala da je intenzivna tjelesna aktivnost u djece vrlo korisna za upravljanje stresom. Kada god možete, pridružite im se.

Umjetnost – Psiholozi su otkrili da djeci svih dobi u borbi protiv stresa pomaže izrada kolaža i  umjetnički angažman. Dajte im da režu stare časopise i pustite ih da budu kreativni.

Zagrljaj – Stručnjaci naglašavaju da grljenje potiče različite procese u tijelu koji liječe mnoge bolesti, uključujući depresiju, stres i anksioznost. Svakodnevni zagrljaj savjetuje se kao preventivna i terapija stresa.

Yoga – Yoga je savršena za opuštanje, ali istodobno omogućuje djeci da se usredotoče na ovdje i sada. To smanjuje stres i spriječava pojavu depresije kod odraslih i djece.

Spavanje – Vrlo je važno da je dijete spava u mraku, bez računala i televizije. San bi trebao biti dug i kontinuiran. Za dobar san djetetu može pomoći mješavina eteričnih ulja naranče, mandarine, kamilice, ylang-ylang, mažurana i lavande –  Sleep well. Ulijte nekoliko kapi u isparivač koji bi trebao biti postavljen u dječjoj sobi.

Masaža – Masaža prevenira i liječi posljedice stresa djeci i odraslima. Opušta psihički i fizički, umiruje, uspavljuje. Masirajte dijete 20 min prije spavanja. Naučite tehnike aroma relax masaže i koristite mješavine prirodnih i eteričnih ulja za masažu.

Moramo učiti djecu što je prije moguće kako se boriti protiv prekomjernog stresa. U prvim godinama njihova života, mi smo odgovorni.