Svaki dobar poduzetnik ima namjeru steći povjerenje svojih klijenata, te ostaviti dojam jednog ozbiljnog profesionalnog ophođenja i poslovanja prema svojim klijentima. Često je prvi dojam koji ostavimo na drugu osobu presudan da li će se ista odlučiti za nas ili konkurente. To prvo viđenje stvorit će i klijentovo mišljenje što može očekivati od nas. Prvi kontakt ili razgovor tako predstavlja jedan od krucijalnih faktora u svakom poslovanju.
Evo nekoliko primarnih stvari na koje je važno obratiti pozornost kod prezentiranja sebe novom i potencijalnom klijentu.
WEB STRANICA I DRUŠTVENE MREŽE
U današnjem društvu gdje je web jedan od glavnih izvora dobivanja informacija ne možemo zanemariti važnost web stranica ili društvenih mreža koje su često primarni i prvi korak za kojim klijenti posežu da bi saznali nešto o nama i našem poslovanju. Kako živimo u rapidno promjenjivom društvu bitno je biti u toku i ići s njime. Vizualni prikaz primjerice web stanica kakav je bio pred 5 ili 10 godina teško će zadovoljiti i parirati atraktivnosti suvremenih web stranica. Tako to postaje još jedan segment koji moramo s vremenom “updateati” i prilagođavati suverenim zahtjevima i navikama tržišta. Klijenti često već prilikom prvog pregleda web stranice ili društvene mreže stječu dojam o načinu poslovanja i stvaraju prve zaključke i mišljenja o istome. Stoga taj segment poslovanja nikako nemojte zapostaviti.
FOTOGRAFIJE
Možda se čini manje bitnim i značajnim no i manje fotografije vezane uz poslovanje koje primjerice stavljamo uz našu e-mail adresu preko koje poslujemo ili na Viber ili WhatsApp aplikaciju poslovnog broja kojim se koristite može klijentu stvoriti određen dojam o vama i vašem poslovanju. Kada je navedeno vezano uz poslovanje poželjno bi bilo da odražava ili vas same (u poželjnom izdanju 🙂 ) ili vaše poslovanje. Primjerice slika Mickey Mousa može biti jako zanimljiva kod osobe kojoj rad uključuje djecu (teta u vrtiću ili dječje igraonice), no ako istu upotrijebi arhitektonski ili odvjetnički ured ona će dobiti sasvim drugu konotaciju. I takve detalje prilagodite onome kako želite da vas drugi percipiraju i dožive.
TELEFONSKI KONTAKT
Sljedeći korak je najčešće telefonski kontakt. Ne treba posebno naglašavati da telefonski razgovor treba ići u pristupačnom i ljubaznom tonu, bez stresa s dovoljno vremena da se osobi daju sve potrebne informacije. No čak i s ljubaznošću ne treba pretjerivati, već imati dozu diskrecije i svakako se držati svojih principa i granica u komunikaciji. Ono što u usmenoj komunikaciji dogovorite dobro bi bilo zapisati kako ne bi izostavili ili zaboravili na dogovoreno i kako bi isto i ispoštovali.
DOGOVORENI ROKOVI
Držati se dogovorenih rokova sljedeći je faktor koji vam daje dodatne bodove na profesionalnosti i ozbiljnosti vašeg poslovanja. Ako ste nekome dali obećanje da ćete mu se javiti sutra ili poslati e-mail kroz dva sata ili mu javiti slobodan termin ili bilo koji drugi dogovor onda kada isti ne ispoštujete gubite povjerenje svojih klijenata koje nećete lako povratiti, a često nećete dobiti ni drugu priliku da bi to mogli. Onda kada zbog tempa posla niste sigurni kada ćete nešto moći napraviti mnogo je bolja opcija dati na znanje da trenutno ne možete reći točan rok ili recite nešto duži rok u kojem ste sigurni da ćete za dogovoreno imati dovoljno vremena to obaviti. Klijenti će i kada moraju nešto duže čekati poštivati vaš profesionalni pristup, a sebi nećete nepotrebno stvarati stres i površnost u poslu.
E-mail je postao standardni oblik poslovne komunikacije, te mu je potrebno tako i pristupiti. Poželjno je na upite e-mailom odgovarati u roku 24 sata za vrijeme radnih dana do najviše 48 sati. Čim je veća konkurencija u poslovanju, kao primjerice u hotelskom i apartmanskom smještaju, tim je kod dužeg čekanja na odgovor veća vjerojatnost da će u međuvremenu klijent pronaći uslugu kod onog pružatelja usluge koji mu prije da potrebne informacije, odnosno u ovom slučaju prije odgovori na e-mail. Ozbiljnija poduzeća i onda kada nisu dostupna tijekom godišnjeg odmora brinu o svojim klijentima te na upite e-mailom imaju automatske odgovore u kojima daju na znanje da su na godišnjem odmoru te daju informaciju kada su opet dostupni.
POSLOVNI PROSTOR
Onda kada se prvi dojam i kontakt stječe uživo u poslovnom prostoru važno je da je prostor uredan i ugodan, te sam po sebi daje osjećaj dobrodošlice. Pretrpani stolovi i hrpe papira nisu nešto što bi klijenta trebalo dočekati, osim ako ste umjetnička duša pa kaos vašeg slikarskog stola odražava vašu kreativnost na platnu. Izuzev navedenog slučaja pobrinite se oko svog poslovnog prostora, dovedite ga u red i dajte mu notu svog profesionalnog, odgovornog i uspješnog poslovanja.
Autor: Helena Vretenar, mag. oec.
Diplomirani magistar ekonomije i wellness menadžer. Savjetnik u turizmu i privatni iznajmljivač apartmana, koja se uz ljubav prema poduzetništvu, turizmu i wellnessu dodatno dugogodišnje educira u području razvoja ljudskih potencijala i osobnom razvoju.
Share this Post