Jedan od važnih čimbenika i jedan od osnovnih preduvjeta za pozitivno poslovanje je dobar i kvalitetan tim kojim ćete se okružiti.
Često puta imamo prilike pročitati i čuti savjete za uspješno poslovanje. Kako se boriti na sve manjem tržištu pored sve veće konkurencije, kako se nositi sa sve većim nametima i doprinosima… No, nekako se zaboravi napomenuti da je jedan od važnih čimbenika i jedan od osnovnih preduvjeta za pozitivno poslovanje, dobar i kvalitetan tim kojim ćete se okružiti. Ali da bi stvorili takav tim, morate se svojski potruditi.
Ukoliko ste prije upuštanja u poduzetničke vode bili zaposleni, sjetite se što vas je smetalo kod poslodavca. Isto to će smetati vaše zaposlenike. Neradnici koji se smiješe, klimaju glavom i provlače se i dobivaju pohvale dok vi odrađujete i njihov posao, samo je jedan od primjera. To uvijek imajte na umu. Naravno da sada kada ste poslodavac i poduzetnik gledate drugačijim očima i iz sasvim druge perspektive. Obaveza i briga je znatno više.
Ako ste tek uplovili u poduzetničke vode, ne morate obećati astronomske plaće. Naprosto recite da ste novi na tržištu i da ni sami ne znate kako će se stvari razvijati. Jer, to je zapravo i istina. Iskrenost je jedan od glavnih preduvjeta za dobru suradnju. Isto tako, veoma je važno reći što od svog tima očekujete, koje su njihove obaveze i zadaci.
Nemojte odmah kritizirati, popričajte, jer nikada ne znate koja je pozadina i što se događa.
U nekim djelatnostima, ako se posao nagomila, postoji potreba za dužim radnim vremenom. Odmah to napomenite. Imajte na umu da kako vi cijenite, tako i svaki vaš zaposlenik cijeni svoje slobodno vrijeme. Nikako nemojte izgubiti kompas i pretvoriti se u robovlasnika koji očekuje maksimum za minimalnu plaću. O svemu se može razgovarati i dogovoriti.
Ukoliko primjetite da se netko zalaže i trudi, nemojte olako prijeći preko toga i uzeti “zdravo za gotovo”. Pohvalite i stavite do znanja da ste to uočili i primijetili. Isto tako treba porazgovarati s djelatnikom ako vidite da nešto nije u redu i da se posao gomila i ne odrađuje se. Nemojte odmah kritizirati, popričajte, jer nikada ne znate koja je pozadina i što se događa.
Iskreno, danas je teško biti dobar i korektan poslodavac, no, uz malo truda i prvenstveno ljudskosti i razumijevanja, može se. Jer, ne zaboravite, zadovoljan tim je dio vašeg uspješnog poslovanja.
Autor: Sanja Tkalčec