Wellness sadržaji kao dodana vrijednost privatnom smještaju imaju i svoju investicijsku pozadinu, koju se kroz investicijsko planiranje može okvirno predvidjeti. Investitor time dobiva informacije potrebne za predviđanje ukupne investicije, ali i budućeg kretanja poslovanja te samim time lakše i kvalitetnije donosi poslovne odluke i odlučuje se ili ne odlučuje na takav pothvat.
INVESTICIJSKI PROJEKT
Na Wellness Akademiji u jednom od završnih seminarskih radova detaljno je obrađen investicijski projekt ulaganja u tipičan mali wellness prostor za apartmane. Uzeta je okvirna veličina prostora od 60-tak m2 sa srednjom zastupljenošću sadržajima poput whirlpoola, finske saune, parne kupelji, tuša doživljaja, masaže i relax zone.
Između ostalog, cilj navedenog investicijskog plana bila je primjenjivost istog na većinu apartmanskog smještaja u fazi planiranja izgradnje, dakle uračunati su izdaci za gradnju wellness prostora. U plan prihoda osim samih usluga wellnessa bio je uračunat udio iz povećane potražnje za smještajem, koji u predviđanju ne bi bio ostvaren bez wellness sadržaja, najviše u izvansezonskom periodu.
Naglašeno je da plan prihoda može varirati ovisno o lokaciji objekta, gdje je pretpostavljeno da objektima u ruralnim predjelima rastu više prihodi od povećanog interesa za smještajem, dok objektima u urbanim predjelima osim toga rastu i prihodi od masaža na koje utječe i lokalno stanovništvo. Također je uzet relativno mali broj smještajnih jedinica, samo 3, kako bi svaka dodatna jedinica mogla samo uvećati isplativost uvođenja wellness sadržaja.
ISPLATIVOST ULAGANJA I RAZDOBLJE POVRATA INVESTICIJE
U investicijski plan uključena su sva ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu, plan prihoda i procjena troškova, projekcija računa dobiti i gubitka i ekonomski tok, te iz navedenih podataka izračunato je razdoblje povratka investicije. Prema svim uračunatim iznosima i podacima utvrđeno je da se ostvaruje dobit već u prvoj godini poslovanja i da bi do povrata za takvu investiciju došlo u roku 6 godina poslovanja. Time su potvrđeni isplativost ulaganja u takav projekt i veliki potencijal za investiranje u wellness sadržaje u privatnom smještaju u budućnosti.
PLANIRANJE WELLNESS PROSTORA
Prilikom planiranja wellnessa u privatnom smještaju, ukoliko on daje dodatnu vrijednost smještaju te nije glavni izvor prihoda, smjestit ga se može u predio objekta koji je manje atraktivan za apartmane kao što su primjerice podrumski ili tavanski prostori, koji bi bili loše ili teško iskoristivi za apartmane. Ako je prostor lijepo i atraktivno uređen s opuštajućom atmosferom, ugodnih boja i mirisa, gost neće ići za time gdje je wellness unutar objekta smješten, već će naprosto uživati u njegovim čarima.
Istovremeno, investitor i vlasnik smještaja će umjesto natrpanog prostora nepotrebnim stvarima dati dodatnu vrijednost svom smještaju, te ostvariti dodatnu zaradu i povećati zadovoljstvo svojim gostima.
Autor: Helena Vretenar, mag. oec.
Diplomirani magistar ekonomije i wellness menadžer. Savjetnik u turizmu i privatni iznajmljivač apartmana, koja se uz ljubav prema poduzetništvu, turizmu i wellnessu dodatno dugogodišnje educira u području razvoja ljudskih potencijala i osobnom razvoju.
Foto by: astartesuites.gr/ bossini.it/
Podijeli članak s prijateljima