Cjeloviti sustav samoizlječenja 10. dio

Cjeloviti sustav samoizlječenja 10. dio

Prije nekoliko tisuća godina taoistički mudraci su u životinjskom carstvu izabrali tri dugovječne životinje: jelena, ždrala i kornjaču.  Mudraci su pozorno promatrali ponašanje tih životinja. Proučivši učinke pojedinih vježbi, taoisti su odmah primjenili to načelo i prilagodili ga čovjeku. Tako je nastala i vježba kornjača.

 Vježba Kornjača

Stari taoistički rukopisi govore o povijesti jedne obitelji koja je u ratno doba pobjegla u planine. Nastanili su se u pećini duboko urezanoj u planinu. Jednoga dana se dio planine odronio i zarobio članove obitelji. Unatoč svim naporima nisu se mogli osloboditi. Preostalo im je samo da netko sazna za njihovu nevolju. Mjeseci su prolazili, zalihe su se smanjivale i obitelj je čekala smrt. Jednoga dana su otkrili jednu kornjaču. Bila je tako neobična da su je bili smatrali za kamen. Zadivljeni, promatrali su je pitajući se kako je uspjela preživjeti tako dugo. Vidjeli su da je jedina njena kretnja bila izvlačenje i uvlačenje glave u oklop. Povremeno bi jezikom zahvatila poneku kapljicu vode koja bi pala sa stropa. To joj je bila jedina prehrana. Obitelj se našla bez ikakve hrane. Suočeni sa glađu počeli su oponašati kornjačine kretnje, nadajući se da će im ta jednostavna vježba pomoći da prežive. Prošle su mnoge godine prije no što ih je netko otkrio i podignuo kamenje koje je zatvorilo ulaz u špilju. Čitanjem povijesnih zapisa ustanovilo se da su preživjeli više od 800 godina. Vijest se pročula i svi su bili zapanjeni time što je nekoliko kapi vode i vježba kojom su oponašali kornjačine kretnje održala te ljude tijekom stoljeća.

Sigurno niste povjerovali u tu priču, a ja sam je ispričao samo da bih ohrabrio ljude da prakticiraju kornjačinu vježbu. Kornjačin položaj stimulira živce. On isteže, stimulira i energijom snabdijeva sve živce koji počinju u vratu i pružaju se prema mozgu i donjim ekstremitetima. Vrat je središnji put kojim prolaze svi živci koji su usmjereni prema mozgu. Kad se uspije ovladati tom mrežom živaca, moguće je i ovladati funkcioniranjem cijelog tijela. Čovjek može izgubiti ruku i ostati živ ali ne može preživjeti odsijecanje glave. Dakle, valja njegovati i vježbati područje vrata da bi se stimulirala cirkulacija i ispraznile nakupine koje sprečavaju normalno funkcioniranje živaca, tkiva, arterija i vena.

Kornjačina vježba isteže kralježnicu, daje energiju vratu, jača mišiće ramena i otklanja umor, ukočenost i bolnost mišića vrata i ramena. Osim toga, poboljšava cjelokupni metabolizam time što stimulira štitnjaču i paratiroidne žlijezde. Svakodnevno vježbanje kornjačine vježbe pomlađuje organizam i stvara zračenje unutrašnje ljepote koja proističe iz skladnog funkcioniranja njegovih unutarnjih energetskih sustava.

UPUTE ZA VJEŽBU „KORNJAČA“

Ova vježba se izvodi u uspravnom ili u sjedećem položaju. Najbolje je izvoditi je ujutro nakon ustajanja ili navečer prije spavanja, te, dakako, kad god osjetite napetost ili ukočenost u vratu, gornjem dijelu leđa ili u ramenima.

  1. Spustite bradu na grudi. Potom podignite glavu i blago udahnite. Stražnji dio vrata podigne se a ramena se blago ispupče.
  2. Polako pomičite glavu prema natrag kao da njome želite dotaknuti stražnji dio vrata; pritom polako izdišite. Brada se uzdiže a grlo se izdužuje. Ramena se podižu sa obje strane glave kao da žele dotaknuti uši.
  3. Ponovite taj ciklus 12 puta pazeći da kretnje ne izvodite silom.

BILJEŠKA A: Možda ćete doći na pomisao da kornjačine pokrete sinkronizirate sa ždralovom tehnikom disanja. U tom slučaju udišite uzdižući glavu a izdišite naginjući glavu unazad i usmjerujući bradu u vis. U svakom slučaju izvodite kretnje vrlo polako.

NAPOMENA B: Pri izvođenju kornjačine vježbe gledajte ravno ispred sebe prema blagom ili prekrivenom izvoru svjetla, a možete gledati prema njemu i zatvorenih očiju. Neka vam tijelo bude opušteno. Šake stisnite oko palca. Stisnute šake sprečavaju istjecanje energije kroz prste.

NAPOMENA C: Usredotočite se na svoje pokrete. Ako vam je duh odlutao, blago ga vratite na vježbu koju izvodite.

 

Autor: Dr. Stephen T. Chang/ Mladen Delač, voditelj stručne prakse i vježbi psihofizičkog opuštanja (Yoga, Autogeni trening, Progresivno mišićna relaksacija, Kreativna vizualizacija, Vježbe disanja) u Wellness Akademiji.

Share this Post