Kokosov maslac u prehrani i kozmetici

Većina ljudi nije čula za kokosov maslac, no čuli su za kokosovo ulje. Za razliku od kokosovog ulja koje se dobiva ekstrakcijom iz kokosa, kokosov maslac se izrađuje od mesa kokosa i uključuje komadiće kokosa.

Kokosov maslac uz ostale proizvode od kokosa postaje sve popularniji na tržištu te se sve više koristi kako u prehrani, tako i u kozmetici. Dobar je izvor zdravih masti, a čest je sastojak čokolade. Dobiva se iz kokosova zrna i blijedožute je boje, a možete ga napraviti i kod kuće od kokosovog brašna.

Kokosov maslac bogat je mineralima, posebice kalcijemželjezomkalijemmanganom i magnezijom. Također obiluje vitaminom E koji je jedan od najjačih prirodnih antioksidansa te polifenolima koji sudjeluju u izbacivanju toksina i slobodnih radikala iz organizma.

Kokosov maslac u kozmetici

Najvažnija uporaba kokosovog maslaca je u njezi kože. Zbog toga što se topi na temperaturi naše kože, lako se nanosi i razmazuje. Kokosov maslac djeluje blagotvorno na više načina:

  • prirodna je i učinkovita zaštita od negativnog utjecaja sunčevih zraka zbog čega se koristi prilikom sunčanja
  • masne kiseline sprječavaju isušivanje kožezbog čega je odličan način hidratacije u zimskim danima,
  • antioksidansi ublažavaju učinke starenja kože,
  • djeluje umirujuće i protuupalno te može pomoćiu ublažavanju simptoma ekcema ili dermatitisa
  • može spriječiti pojavu strijaza vrijeme trudnoće

Kokosov maslac često se može naći u prodaji kao sredstvo za zaštitu prilikom sunčanja, najčešće u kombinaciji s mrkvom što daje lijep i brončani ten. Ipak, treba biti oprezan te ako koristite maslac u ovu svrhu, izbjegavajte boravak na direktnom suncu. Sunčajte se u poluhladu i svaki put nakon kupanja nanesite maslac ponovno.

Maslac možete koristiti i u liječenju suhe i ispucale kose, tako da ga nanesete na kosu prije pranja i ostavite da djeluje desetak minuta. Kosa će nakon ispiranja biti bujna, zdravija i sjajnija.

Kokosov maslac u prehrani

Kokosov maslac i ulje dobivaju se prešanjem kokosova ploda. Maslac se na tempraturi većoj od 25 stupnjeva topi i postaje ulje koje se može koristiti u pripremi jela kao zamjena za klasična ulja, primjerice u pripremi palačinki.

Kokosov maslac nosi visok udio zasićenih masnih kiselina zbog čega ga treba umjereno konzumirati kako bi se smanjio rizik od nastanka bolesti srca i krvnih žila. Maksimalan unos zasićenih masti dnevno iznosi od 16 do 22 g, što odgovara količini kokosovog maslaca od 2,5 žlice.

Zbog izvrsnog okusa možete ga koristiti kao namaz za kruh, a najčešće se koristi u pripremi kolača i drugih slastica.

Isprobajte ovaj čudotoran maslac i pogledajte ostale prirodne proizvode na linku.

Autor: Kreni Zdravo!

Share this Post