Ako previše spavaš možeš imati ovih 6 posljedica

Dobro je poznata činjenica kako je dovoljno sna neophodno za normalno funkcioniranje organizma, no, nekada se može i pretjerati. Vjerovala ili ne, previše sna može biti loše za tvoje zdravlje. Prekomjerno spavanje znači više od 7-9 sati noću, a ono je povezano s bolestima srca i dijabetesom.

DONOSIMO TI ŠEST ZNAKOVA PREKOMJERNOG SPAVANJA:

Osjećaš “moždanu maglicu”

“Moždana maglica” nije zdravstveno stanje, ali svi smo upoznati sa znakovima: naš mozak brzo procesuira informacije, ali ponekad nam se čini da jednostavno ne možemo imati “čiste misli”. Dovoljno sna formula je za osvježenje misli i bolju funkciju mozga, ali nekoliko sati više sna ima kontra efekt. Prema portalu WebMD jedan od razloga “moždane maglice” može biti “odgađanje buđenja”.

Glavobolje

Dr. Elizabeth McDevitt, istraživačica u laboratoriju za san i kognitivne sposobnosti na University of California za portal Reader’s Digest smatra da postoji veza između predugog sna i glavobolje: “Kako mehanizam između sna i glavobolje funkcionira nije dobro poznato, a jedna je hipoteza da fluktuacije neurotransmitera tijekom sna mogu biti okidač glavobolja. Druga mogućnost je da ljudi koji se bude kasnije ujutro vjerojatno prespavaju normalno vrijeme za doručak ili kavu, a glavobolje mogu biti povezane s manjkom kofeina, s niskim šećerom u krvi ili dehidracijom.”

Osjećaš bol

Ako se probudiš i osjećaš mučninu i bol nakon nekog duljeg razdoblja odmora, to bi također mogao biti znak da si previše spavala.

Probudila si se umorna

Portal Wired opisuje zašto prekomjerno spavanje nije dobro za tvoje zdravlje: “Kada previše spavaš, pomičeš svoj biološki sat i on započinje stanicama ‘pričati drugačiju priču’, to jest, slati drukčije signale od onih koje inače šalje, izazivajući osjećaj umora. Možda ti je teško ustati se iz kreveta u 11 sati, ali tvoje su stanice započele svoj energetski ciklus u sedam.” 

Imaš problema s pamćenjem

Izvještaj iz 2015. godine s Harvard-based Nurses’ Health Study pokazao je da prekomjerno spavanje može negativno utjecati na tvoje pamćenje. Voditeljica studije Elizabeth Devore i njezin tim ispitivali su grupu žena o navikama u snu 1986. i 2000. godine. Kasnije su istraživači anketirali žene o svojim sposobnostima pamćenja i razmišljanja tijekom šestogodišnjeg razdoblja. Na kraju, otkrili su da su ispitanice koje su pretjerano ili nedovoljno spavale lošije riješile niz testova za moždane sposobnosti u usporedbi s onima koje su imale u prosjeku sedam do osam sati sna noću.

Udebljala si se

Istraživači su svjesni činjenice da postoji veza između previše sna i prekomjerne tjelesne mase.Studija koju je provelo The University of Glasgow pronašlo je između navika spavanja i povećanja težine onih koji su genetski predispozicionirani pretilosti: “Kod osoba s visokim genetskim rizikom za pretilost, prekratak san (manje od 7 sati po noći) i dug san (više od 9 sati na noć), povećavaju rizik od prekomjerne težine u usporedbi s onima koji imali ‘normalno trajanje’ sna (između 7 i 9 sati svake noći). “

 

Autor/Photo by: Miriam Belar

Share this Post