Cjeloviti sustav samoizlječenja 14. dio

Pročišćavanje mozga I

Negativne misli najčešća su prepreka ozdravljenju. Vježba pročišćavanja mozga I omogućava duhu da se oslobodi negativnih misli koje u njemu obitavaju. Ova vježba, koja otvara put prema skladnom životu, životu u suglasju sa zakonima svemira, daje čovjeku sposobnost da odbaci krive pojmove kao posljedicu negativnih misli. Kad je Tao reintegriran, nestaje dualističkih misli, težnji i bolesti te nastupa potpuni mir.

  1. Sjednite u položaj kornjače. Kralježnicu držite uspravno a ruke neka su vam lagano položene na koljena.

Prstima poklopite palčeve. Ovim se energija zaustavlja u dlanovima i ostaje kružiti rukama. Oči držite zatvorene čitavo vrijeme.

  1. Izbacite sav zrak iz pluća (ne siliti se), ostanite pri tom u položaju kornjače, glavu podignite u vis a ramena izbacite.
  2. Glavu zatim lagano zabacite unatrag u drugom položaju kornjače i počnite lagano udisati. Pokušajte zamisliti da zrak koji prodire u vaše tijelo unosi toplu paru, vatru ili bijeli dim koji vam se polako penje od želuca prema glavi. Osjetite dim kako vam kruži oko glave.
  3. Kad ste završili sa udisanjem (ne naprežite se), ispravite glavu i počnite izdisati, zauzmite pri tom prvi položaj kornjače (Napomena: vidi ranije članke). Osjetite dim, paru ili vatru koja napušta vaše tijelo i za sobom ostavlja osjećaj jasnoće i čistoće. Ponovite ovaj krug disanja što je moguće više puta a da pri tome ne osjetite nelagodu. Nastojte učiniti najmanje sedam udisaja i sedam izdisaja prilikom svake vježbe.

NAPOMENA B: U početku je često teško  uskladiti disanje i senzacije. No, budete li uporni uspjet će vam da jasno opazite strujanje dima u glavi. Isto tako će vam trebati neko vrijeme da postanete svjesni jasnoće vašeg duha koji se oslobodio energije. Ne obeshrabrujte se jer vaše će strpljenje uskoro biti nagrađeno: jasnoćo duha oslobodit ćete 80% vaših problema.

Pročišćavanje mozga II

Ovom se vježbom u potpunosti istežu kralježnica, ramena i ruke, te se istovremeno uravnotežuju razine energije i smanjuju napetost i zamor. Duh se održava svježim i budnim.

Vježbu pročišćavanja mozga II možete raditi svaki put kad osjetite umor tijekom dana, ujutro kad se dižete iz kreveta, u uredu ili navečer nakon rada.

  1. Vježba se izvodi u stojećem položaju (ili ležeći na leđima), lagano razmaknutih i paralelno postavljenih nogu. Ruke su opuštene i slobodno vise uz tijelo. Glavu držite uspravno kao u prvom položaju iz vježbe kornjača.
  2. Počnite sa izbacivanjem zraka iz pluća.
  3. Glavu zatim izbacite unatrag i počnite lagano udisati. Grudi raširite, ruke podignite a dlanove sklopite iznad glave. (ni jedan od ovih pokreta nemojte raditi na silu. Ako ne možete sa lakoćom sklopiti dlanove, samo podignite ruke koliko možete iznad glave.) Dok podižete ruke iznad glave, osjetite aktivnu energiju (yang) svemira, odnosno bijeli dim, kako vam ulazi u pluća, prodire u tijelo i duh.
  4. Kad ste završili sa udisajem, zadržite dah. Ruke su vam još uvijek iznad glave, a mišiće anusa ste kontrahirali.

Opustite se i položaj zadržite što možete duže a da se ne naprežete. Osjetite bijeli dim kako vam obuhvaća čitav duh: to je energija koja kruži vašim tijelom i pročišćava vas od negativnih misli.

  1. Zatim lagano izdišite, glavu nagnite prema naprijed i raširite ruke. Držite ih ravno i približite tijelu opisujući pri tom luk kruga koji se spušta. Pokušajte osjetiti pasivnu energiju (yin) zemlje, odnosno svježi povjetarac, koja vam kroz prste ulazi u ruke. Ova vježba simbolizira harmoniju tijela i svemira zahvaljujući sjedinjenju pasivne energije zemlje i aktivne energije neba. Izdišući, osjetite kako dim napušta vaše tijelo, kojemu ostavlja osjećaj jasnoće koji pročišćava.
  2. Ponovite ovaj krug disanja i pokreta ruku koliko želite, najmanje sedam puta.

NAPOMENA: Ukoliko je to moguće, ovu vježbu izvodite na otvorenom: na suncu i svježem zraku. Zamislite da želite doseći nebo i oblake.

 

 

Autor: Dr. Stephen T. Chang /Mladen Delač, voditelj stručne prakse i vježbi psihofizičkog opuštanja (Yoga, Autogeni trening, Progresivno mišićna relaksacija, Kreativna vizualizacija, Vježbe disanja) u Wellness Akademiji.

 

Share this Post