Cjeloviti sustav samoizlječenja 13. dio

Prije nekoliko tisuća godina taoistički mudraci su u životinjskom carstvu izabrali tri dugovječne životinje: jelena, ždrala i kornjaču. Proučivši njihovo ponašanje, taoisti su odmah primjenili određne vježbe koje se moglo uočiti u ponašanju navedenih životinja i prilagodili ih čovjeku.

Vježba za jetru

Osim pluća, tijelo posjeduje još dva filtra, bubrege i jetru. Jetra otklanja otrovne tvari a vježba za jetru doprinosi njezinom dobrom funkcioniranju.

Tijekom te vježbe, kao i tijekom svih ostalih, valja se usredotočiti na pokrete i predočiti si energiju koja prolazi kroz grudi. Koncentracija udesetorostručuje učinkovitost vježbe za jetru i doprinosi jedinstvu duha i tijela. Ovu vježbu radite ujutro, nakon vježbe za bubrege.

  1. Udobno sjednite ili se ispružite.
  2. Dlan desne ruke prislonite na desnu stranu tijela, na prsni koš.
  3. Povucite ruku prema sredini, slijedeći liniju podnožja prsnog koša i masirajte spuštajući ruku sve do sternuma, a zatim uzlaznom linijom prema lijevoj strani.
  4. Ta masaža od desna na lijevo čini jedan ciklus. Ponovite 36 puta.

NAPOMENA A: Dlanom valja vršiti pritisak na kožu. Jetra je smještena na lijevoj strani tijela, ispod prsnog koša.

Ponovite 36 puta. Možete masirati i naizmjenično, najprije desnom, a zatim lijevom rukom, ponavljajući 36 puta i jednom i drugom rukom.

Zahvaljujući protoku energije koji izaziva ovakvo naizmjenično masiranje, osigurava se skladno funkcioniranje probavnih organa, jetre i želuca.

Tijekom jedne konferencije, demonstrirao sam tu vježbu zamolivši publiku da čini isto što i ja. Zapazio sam jednu gospođu koja se iznimno trudila. Nekoliko tjedana kasnije, ta ista gospođa mi je telefonom najavila posjet. Na moje veliko iznenađenje, jedini cilj njezine posjete bio je da mi zahvali.

„Zahvaliti mi? Zašto?“ upitao sam. „Zbog vježbe za jetru“ odgovorila je. „Uvijek sam imala problema sa jetrom. Kada ste demonstrirali vježbu, odlučila sam pokušati jer nemam što izgubiti.“ Dva tjedna kasnije, na rutinskom liječničkom pregledu, liječnik mi je rekao da mi se jetra na neki misteriozan način popravila 60 posto. Eto, zato sam smatrala da vam moram zahvaliti.

 

Vježba za bubrege

Ova vježba stimulira nadbubrežne žlijezde i bubrege koji su smješteni u dnu leđa. Bolovi u donjem dijelu leđa čest su znak slabosti bubrega. Ona je rezultat dva osnovna principa: apsorbiranje prevelike količine vode i dugotrajno stajanje. Ovom se vježbom postiže protok energije kroz bubrege i nadbubrežne žlijezde, koji ima iscjeliteljski učinak. On otklanja bol u području leđa i povoljno djeluje na oči, koje su povezane sa bubrezima. Boljom eliminacijom otrova putem bubrega, postiže se blistav ten. Budući da opskrbljuje energijo žlijezde, ova vježba povoljno djeluje na libido.

Ova se vježba izvodi u stojećem položaju ili ležeći na trbuhu.

  1. Snažno istrljajte ruke da biste pojačali protok energije u dlanovima i prstima.
  2. Položite dlanove na donji dio leđa i lagano se nagnite naprijed. Predočite si kako energija i toplina iz ruku prelazi u leđa i bubrege.
  3. Masirajte područje leđa, najprije odozgo nadolje a zatim kružno.
  4. Stisnite šake i lagano udarajte pri dnu leđa hrptom šake tijekom nekoliko sekundi.
  5. To dvoje ponovite tri puta.
  6. Ovu vježbu radite ujutro ili uvijek kada osjetite bol u donjem dijelu leđa.

Vježba za donji dio leđa

Premda bol ne znači uvijek bolest, ona može biti znak mogućeg problema. Ni bol u donjem dijelu leđa nije iznimka. Lumbako, lordoza, hernija i drugi problemi sa leđima, ograničavaju pokrete i dovode do boli. Vježbe za donji dio leđa namijenjene su za jačanje kralježnice, trbušnih mišića, kralježaka, trtice i bubrega. Ako se radi svaki dan ova vježba otklanja bol u donjem dijelu leđa.

    Vježba 1

  1. Udobno sjednite na pod i koljena prinesite prsima. Rukama zagrlite koljena i, ako je moguće, rukama uhvatite laktove.
  2. Udišući, istegnite kralježnicu i podignite glavu.
  3. Izdišući, savinite leđa i ispupčite trbuh, u isto vrijeme povijajući glavu prema koljenima, kao da ćete učiniti kolut unatrag.
  4. Ponovite taj ciklus 7 puta; 7 je broj stvaranja a cilj je ove vježbe da stvori sasvim nova leđa.

    Vježba 2

Ovu vježbu izvodite ležeći na leđima.

  1. Jednu ruku stavite ispod donjeg dijela leđa, na mjestu sakralnog udubljenja pri dnu kralježnice.
  2. Savinite trticu tako da donji dio leđa dodiruje pod.
  3. Opustite leđa i dovedite ih u početni položaj. Ponovite.
  4. Ponovite čitav ciklus 7 puta.

 

Autor: Dr. Stephen T. Chang/ Mladen Delač, voditelj stručne prakse i vježbi psihofizičkog opuštanja (Yoga, Autogeni trening, Progresivno mišićna relaksacija, Kreativna vizualizacija, Vježbe disanja) u Wellness Akademiji.

Share this Post